Pers

Rapportage Media Standaard Survey 2013 beschikbaar

De organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken, NLO, NOM en SKO hebben voor de derde keer een rapportage over mediagebruik en –gedrag uit de Media Standaard Survey uitgebracht. In de rapportage komen resultaten van mediumgebruik op diverse locaties en platforms aan de orde. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar…
Lees verder


maart 4, 2014 0

Rapportage Media Standaard Survey 2012 beschikbaar

De organisaties voor het Nederlandse Radio-, Print-, Televisie- en Internetonderzoek, NLO, NOM, SKO en STIR hebben voor de tweede keer een rapportage over mediagebruik en –gedrag uit de Media Standaard Survey uitgebracht. In de rapportage komen resultaten van mediumgebruik op diverse locaties en platforms aan de orde. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm…
Lees verder


februari 28, 2013 0

Uitbreiding Nationaal LuisterOnderzoek met commercials en programma’s

Per januari 2013 registreert SoundAware in opdracht van Stichting NLO commercials en -programma’s op de radiozenders. Deze data zullen in het voorjaar van 2013 beschikbaar zijn voor de markt via de diverse softwaresystemen. Stichting NLO heeft in 2012 een tender uitgeschreven, waarbij de keuze is gemaakt voor SoundAware. Hun jarenlange ervaring met het leveren van…
Lees verder


januari 29, 2013 0

Eerste rapportage Media Standaard Survey beschikbaar

De organisaties voor het Nederlandse Radio-, Print-, Televisie- en Internetonderzoek, NLO, NOM, SKO en STIR hebben een eerste rapportage over mediagebruik en –gedrag uit de Media Standaard Survey uitgebracht. In de rapportage komen mediumspecifieke resultaten aan de orde, zoals mediumgebruik op diverse locaties en platforms. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives…
Lees verder


juli 3, 2012 0

NLO verbetert luisteronderzoek

In 2012 krijgt het NLO een kwalitatieve impuls met het doorvoeren van een aantal verbeteringen. Eén daarvan is het gebruiken van de weegnorm naar ingeschatte luistertijd uit een nieuw beschikbare onafhankelijke bron, de Media Standaard Survey (MSS). Bij hantering van de nieuwe weegnorm blijkt de luistertijd lager te zijn dan voorheen gerapporteerd, waarbij de daling…
Lees verder


juni 29, 2012 0

Q&A Verbetering weegnormen in NLO

  Op basis van MSS als nieuwe bron voor inschatting luistertijd Welke verbeteringen worden doorgevoerd in het NLO? Het NLO is internationaal één van de toonaangevende radio onderzoeken. De partijen binnen het NLO zijn continu bezig met het verbeteren van het Nationaal LuisterOnderzoek. Doel hiervan is om het luistergedrag van de Nederlandse bevolking zo goed…
Lees verder


januari 30, 2012 0

Medy van der Laan voorzitter NLO

RAB, NPO, BVA en PMA hebben de Stichting Nationaal Luisteronderzoek (NLO) opgericht en daarmee is de radio JIC (Joint Industry Committee) een feit. Voorzitter van de Stichting NLO wordt Medy van der Laan. Haar eerste taak in haar nieuwe functie was het tekenen van het vierjarig onderzoekscontract met Intomart GfK. Medy van der Laan is…
Lees verder


november 30, 2011 0

Nieuw Luisteronderzoek met reclamebereik

RAB (Radio Advies Bureau), NPO (Nederlandse Publieke Omroep, BVA (bond van adverteerders) en PMA (Platform Media Adviesbureaus) hebben samen de opzet van het nieuwe Luisteronderzoek bekendgemaakt. Het Luisteronderzoek is vernieuwd en heet met ingang van januari 2012 Nationaal Luister Onderzoek (NLO). Het nieuwe onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van een onafhankelijke organisatie: Stichting NLO. Daarin…
Lees verder


oktober 11, 2011 0