Rapportage Media Standaard Survey 2015 beschikbaar

Rapportage Media Standaard Survey 2015 beschikbaar

februari 23, 2015 MSS 0

De organisaties voor de Nederlandse mediabereiksonderzoeken, NLO, NOM, SKO en VINEX hebben voor de vijfde keer een rapportage over mediagebruik en –gedrag uit de Media Standaard Survey uitgebracht. In de rapportage komen resultaten van mediagebruik op diverse locaties en platformen aan de orde. Daarnaast worden crossmediale resultaten gepresenteerd in de vorm van media-imperatives per mediumtype naar doelgroepen.

De Media Standaard Survey (MSS) wordt sinds 2011 uitgevoerd door TNS NIPO, in opdracht van de Nederlandse JIC’s. Deze gezamenlijke Establishment Survey levert normcijfers op die in de afzonderlijke bereiksonderzoeken worden gebruikt voor weging en werving. Het levert ook de definities van doelgroepen, zodat iedereen dezelfde uitgangspunten hanteert. Verder werpt de MSS een blik op nieuwe trends in mediagebruik.

De uitkomsten zijn representatief voor alle huishoudens in Nederland en alle individuen van 13 jaar en ouder. In 2015 zijn 6.144 huishoudens en 5.255 personen van 13 jaar en ouder ondervraagd. De rapportage is te downloaden via de sites van NLO, NOM, SKO en VINEX.